torsdag 8 december 2011

Lite må bra

Titel; Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Författare; Lucy Dillon
Förlag; Forum förlag



Det känns som om jag har läst mycket hemskheter nu...Deckare, skräck och annat läskigt. Jag försökte komma på lite annat jag läst under året och inte skrivit om, och kom på några stycken (jag är förfärligt dålig på att skriva upp vad jag läser, fortfarande. Glömmer en hel del.) Bland annat Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.

Rachel Fielding får oväntat ärva sin mosters hus långt ut på landet och hennes hund. Eller, hundar rättare sagt, för den här mostern har en hel kennel med upphittade och bortlämnade hundar som ingen vill ha. Tillsammans med några andra vänliga själar drev mostern kenneln och försökte hitta nya familjer till alla hundar.

Rachel Fielding åker iväg ut på landet med tanken att sälja av. Samtidigt kom det här arvet väldigt lägligt eftersom hon lyckats bli av med både jobb, lägenhet och pojkvän i ett enda svep. Självklart blir hon kvar längre än vad hon tänkt sig och självklart finns det en trevlig och snygg veterinär och självklart engagerar sig Rachel känslomässigt i hundarna, något son hon absolut inte tänkt sig från början.

På ett sätt väldigt förutsägbart och chablonartat, men väldigt trevlig läsning i alla fall. Det gör ingenting om det mesta går som man anar redan väldigt tidigt i boken. Vägen dit är helt ok, och det är inte alls någon plågsam läsning, snarare tvärtom. Jag kommer säkert att läsa Lucy Dillons nästa bok, Hundar, hus och hjärtats längtan, som kommer i januari 2012.

1 kommentar: